سیاست ایران کمک به کمتر شدن مشکلات مردم افغانستان است + فیلم تکریم و معارفه معاون اجرایی رئیس‌جمهور؛ منصوری رفت، قائم‌پناه آمد + فیلم درخواست ایران از افغانستان برای اعلام نتیجه بررسی‌ها درباره عاملان حمله به سرکنسولگری مزارشریف پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر برای راهپیمایی اربعین پرویز فتاح پیشنهاد حضور در کابینه مسعود پزشکیان را نپذیرفت پلیس به انتشار ویدیو خیابان وطن‌پور تهران واکنش نشان داد گروه‌های مقاومت: انتخاب سنوار یک سیلی بزرگ به صورت صهیونیست‌هاست باقری‌کنی جهت شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی به عربستان سفر کرد سردار رادان: در مبادی مرزی مجوز خروج و دفترچه خادم برای اتباع خارجی صادر نمی‌شود کاخ سفید: پاسخ ایران و حزب الله به اسرائیل هنوز آغاز نشده است آمریکا: یک پهپاد و ۲ موشک بالستیک انصارالله یمن را منهدم کردیم باقری: سکوت برخی کشورهای اروپایی سبب گستاخی رژیم صهیونیستی می‌شود بیانیه جهاد اسلامی فلسطین به انتخاب یحیی سنوار باقری: با پاسخ قاطع خود با عامل ناامنی در منطقه مقابله خواهیم کرد بیانیه حزب‌الله لبنان پس از انتخاب یحیی سنوار اعتراض روسیه به رفتارهای اسرائیل در نشست‌های شورای امنیت سردار غیاثی: ثبت لحظه‌ها در تاریخ مرهون خبرنگاران است واکنش ایران به ادعاهای ضدایرانی در خصوص اتهامات یک پاکستانیِ متهم به ترور ترامپ آیا ادارات و بانک‌های یزد فردا چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ جلسه روز چهارشنبه مجلس لغو شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جلادی که فقط خون می‌بیند | نگاهی به اقدامات رذیلانه نتانیاهو

  • کد خبر: ۲۴۳۴۹۵
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
جلادی که فقط خون می‌بیند | نگاهی به اقدامات رذیلانه نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، سیاست ورزی را به مثابه یک نمایش کودکانه برای خود تعریف کرده است. گویی بچه بازیگوشی است که در دیزنی لند از این سو به آن سو می‌دود یا پای کنسول بازی نشسته و می‌تواند، با فشردن یک دکمه، از عواقب و پیامد‌های تصمیماتش شانه خالی کند و به نقطه شروع بازی برگردد.

به گزارش شهرآرانیوز، نتانیاهو حتی در کشور مجعول خودش هم چهره طرد شده‌ای است. او صرفا با تکیه بر حمایت کشور‌های غربی، به خصوص ایالات متحده، توانسته در برابر اقدامات سنگین فساد و جنایت و سوءاستفاده اش از قدرت، همچنان در رأس امور باقی بماند. نتانیاهو در حال تبدیل شدن به نماد قانون گریزی و اسطوره گردن نگرفتن عواقب رفتار‌های خودسرانه و هولناک است و همچنان به جنگ افروزی و ترور در خاورمیانه ادامه می‌دهد. او، به دلیل سیاست‌های تهاجمی و خصمانه اش، به شدت از سوی جامعه جهانی و هر انسان صلح طلبی، منفور شده و اقدامات جنجالی اش پیوسته به باد انتقاد گرفته می‌شوند.

حمله به آزادی بیان

غزه، به عنوان صحنه‌ای از بحران انسانی و نقض گسترده حقوق بشر، همچنان زیر فشار رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد. زنان و کودکان که قربانیان اصلی آتشی هستند که نتانیاهو برپا کرده، با مشکلات جدی در دسترسی به نیاز‌های اولیه زندگی مانند غذا، آب و دارو روبه رو هستند. این وضعیت نیازمند واکنش فوری جامعه بین المللی است که البته این واکنش‌ها هرگز قاطع و بازدارنده نبوده است.

نتانیاهو، در طول دوران زمامداری اش، اقدامات رذیلانه پرتعدادی را انجام داده که به عنوان تروریسم دولتی شناخته می‌شوند. 
مثـــل حمـــایـــت از تروریست‌هایی همچون داعش و ایجاد ناامنی در خاور میانه و اکنون هم یکی از جنجالی‌ترین این اقدامات، ترور اسماعیل هنیه در تهران بود که خشم عمومی را به دنبال داشته و موجب افزایش تنش‌ها در منطقه شده است. ترور یکی از رهبران سیاسی فلسطین در خاک ایران، پس از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، بزرگ‌ترین ترور دولتی سال‌های اخیر در خاورمیانه محسوب می‌شود.

دولت نتانیاهو آن چنان از پیامد‌های رفتار تروریستی به وحشت افتاده که در جدیدترین اقدام سرکوب گرانه و ضددموکراتیک خود، شیخ عکرمه صبری (خطیب مسجد الاقصی) را صرفا به خاطر تسلیت گفتن برای شهادت اسماعیل هنیه، به سلب تابعیت تهدید کرده است.

یک بام و دو هوا در پاریس

المپیک ۲۰۲۴ پاریس احتمالا به عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین دوره‌های این رقابت در تاریخ ثبت می‌شود. رویدادی که به صحنه‌ای از تضاد‌های آشکار تبدیل شده و در حالی که روسیه به دلیل حمله به اوکراین از حضور در آن محروم شده است، رژیم غاصب صهیونیستی کودک کش به راحتی می‌تواند حتی ورزشکاری را که مستقیما در جنایات جنگی علیه فلسطینیان دست داشته، به این مسابقات بفرستد. 

این در حالی است که عوامل کمیته بین المللی المپیک و توماس باخ هم نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند. این تصمیم گیری ناعادلانه و متناقض در المپیک پاریس، فقط مشتی از خروار مماشات جامعه جهانی با رژیم اشغالگر قدس و نشان دهنده تبعیض و استاندارد‌های دوگانه‌ای است که جامعه بین المللی در برابر اسرائیل اعمال می‌کند. همین رفتارهاست که به نتانیاهو و دولتش جرئت می‌دهد تا بدون نگرانی، به سیاست‌های شرورانه و پست خود ادامه دهند.

صدای حقیقت در سایه تهدید

کشتار خبرنگاران در غزه از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی، یکی دیگر از موارد نقض آشکار حقوق بشر و تلاش برای خاموش کردن صدای حقیقت است. این اقدامات نه تنها تهدیدی برای آزادی مطبوعات است، بلکه در تناقض با ارزش‌های انسانی نیز به شمار می‌رود. خبرنگاران مستقل نباید به خاطر انجام وظیفه خود، مورد تهدید قرار گیرند، اما تلاش نتانیاهو و دارودسته اوباشش برای خاموش کردن صدای حق طلبی و انسانیت به حدی است که آمار کشته شدگان ازخبرنگاران و عکاسان در غزه از تعداد خبرنگارانی که در جنگ جهانی دوم کشته شدند هم بیشتر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->